Blogipalvelin sitten kaatui. Ja oli kuukauden nurin. Ja hukkasi kaikki vuoden 2009 jälkeen ladatut kuvat. Mun blogista siis hävisivät myös kaikki kuvat, mutta eipä tuo juuri haittaa. Niitä oli lähinnä lukijoiden iloksi, jotta aina ei tarvitsisi lukea putkeenkirjoitettua tekstiä. Sillä, että lievänä narsistina tykkään kuvata itseäni ja ihailla omia kuviani blogistani, ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Ehkä suurin ongelma palvelimen kaatumisessa oli se, että jouduin iltaisin istumaan Mörököllin vieressä sohvalla katsomassa telkkaria ja silloin tällöin vaihtamaan muutaman sanankin. Onneksi nyt maailmassa on jälleen tasapaino kohdallaan. Mörökölli sohvalla syömässä aina yhtä herkullisia kynsiään ja minä minä minä minä kirjoittamassa minulle minulle minulle minulle tärkeää blogiani.

Samaan aikaan, kun vuodatus.net kaatui, kaatui myös haaveeni osallistua veteraanien SM-kilpailuihin. Kolmisen viikkoa sitten polvikivut keskeyttivät pitkän lenkin 17km:n kohdalla ja tätä vyyhtiä tässä on nyt avattu kyyneleiden kera. Vika löytyi lantion asennosta ja siitä selästä, joka on kipuillut jo Kahvakuulan syntymästä lähtien. Muutaman viikon pakkolevon jälkeen on selkä saatu siihen kuntoon, että pystyin eilen jo juoksemaan reilut 8km. Valitettavasti kipujen kanssa, mutta polvi tuntuu onneksi jo paremmalta. Hyppimään en pysty yhtään, muuten menee jalat alta, kun hermokipu vihlasee voimat alaraajoista.

Kiitokset siitä, että pystyn kaikesta huolimatta silti juoksemaan, menee Mörököllille. Mörökölli on avannut selkääni iltaisin, painellut kipeätä hermoa pois pinteestään ja ollut niin kannustava, että olen vihdoinkin tajunnut naineeni synkän metsän kultakimpaleen. 

Mutta treenit jatkuvat. En vielä tiedä, koska on seuraavat kisat, mutta toivottavasti pääsen pian haastamaan itseäni. Olen edelleenkin niin onnellinen, että saan juosta, mutta erittäin tietoinen siitä, että tämä onni ei välttämättä kestä enää kauaa. Siitä syystä aion nauttia jokaisesta askeleesta, jokaisesta kilometristä ja jokaisesta ohitetusta miespuolisesta lenkkeilijästä vieläkin enemmän kuin koskaan aiemmin.